Tuesday, 13 March 2012

rsa besalah sngat + sedih...



''cinta!
cinta fitrah setiap manusia x kira kaum ADAM mahupun HAWA!
kalau dia x sukakan seseorang atau cintakan seseorang itu ia bermaksud dia x normal lah kan?hehe
sebenarnya x salah kalau kita nak admire seseorang tu tapi kalau boleh jangan beritahu dia nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya. Tapi luahkan pada Allah,beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..
bagi yang xtaola lagi,COUPLE TUU SEBENARNYA HARAM di sisi ISLAM kerna ia bagai mendekati zina!

~Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam Surah Al-Israa’(17) ayat 32:

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”




kt atas tu adik angkat aku yg tulis kt wall dia..
bila aku bca trasa sngat2...bkn apa aku rsa besalah sngat2..
bila aku bca tu, aku terpikiaq blik...
apa yg aku buat slama nih...

serious abq aku ada sukakan seseorang....
pastu, bila aku ska kt bdak tu...
cara aku org dapat cam..
n, org dapat agak yg aku ska kt dia..
past bila depa tnya aku...
aku nk abq apa...bila aku kta dk...depa kta aku tipu depa...
bila aku abq depa, cita kt org len...

n, serious aku   pnah abq kt org yg aku ska kt dia...
tpi org yg aku rapat jarh...sedihnya..
mungkin Allah dh kurangkan cinta aku kt bdak tu...but, aku still mengharapkan dia..
aku slalu doakan yg Allah jga dia untuk aku..

but, aku takot aku terlalu mengharap...

hmm okaylah..lgi lama lgy aku sedih..
thanks for reading...

 

aku cinta dia kerana Allah..


No comments:

Post a Comment